به درستی محصول به سبد شما اضافه گریده است
آب بندی استخر

آببندی استخر سنگی ملاتی

در خصوص آببندی استخر سنگ ملاتی در یکی از دیدگاه ها سوالی بدین شرح مطرح شده بود. در سوال مطرح شده اشاره گردیده بود از آنجایی که پیشنهادهای مختلفی برای آببندی استخر سنگی ملاتی با ابعاد ۱۰ در ۱۰ متر به ارتفاع ۳ متر، از جمله استفاده از چسب ضد آب، ایزوگام و قیرگونی مطرح هست شما که محصولی مانند عایق پلیمری MCI تولید میکنید، چه روشی برای آببندی استخر سنگی ملاتی پیشنهاد میدهید؟ آیا عایق پلیمری MCI برای آببندی استخر سنگی ملاتی مناسب هست یا خیر؟

مقاومت و دوام زیرآیند در آببندی استخر سنگی ملاتی

اولین نکته ای که باید خدمتتان عرض کنم در خصوص وضعیت خود سازه ی شما هست. معمولا برای ساختن استخری با ابعادی که اشاره کردید، همکاران ما توصیه میکنند که از بتن مسلح با عیار ۳۵۰ تا ۴۰۰ استفاده گردد. چرا که استفاده از بتن مسلح علاوه بر این که در صورت اضافه نمودن افزودنی مناسب به داخل بتن از جمله ژل میکروسیلیس موجب بهبود شرایط آببندی سازه میشود. شرایط بهتری از نظر مقاومت و دوام برای سازه فراهم می کند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن به مقاله آببندی بتن مراجعه نمایید.
حالا اگر به هر دلیلی شما سازه را با بلوک سیمانی و یا به صورت سنگی ملاتی ساخته اید باید به این نکته دقت کنید که سازه ی مقاومی ساخته باشید.زیرا در صورتی که سازه ی شما از نظر مقاومتی ضعف داشته باشد و پس از آبگیری دچار نشست و ترک شود، به احتمال زیاد ترکهای مذکور به عایق رطوبتی که بر روی بدنه استخر اجرا کرده اید منتقل میشود. پس دقت بفرمایید سازه ی استخر از نظر مقاومت در شرایط مناسبی باشد که در اثر وزن آب داخل آن دچار نشست و ترک نگردد.

روش آب بندی پیشنهادی استخر سنگی ملاتی

نکته ی دیگری که در خصوص آببندی استخر باید عرض کنم، بحث اولویت استفاده از چه روش آببندی برای استخر شماست. البته این مورد را قبلا در مقاله بهترین روش آببندی استخر اشاره کردیم که میتوانید برای اطلاعات دقیقتر به آن مراجعه نمایید. ولیکن در اینجا اجمالا به یک روش آببندی بهینه برای استخراشاره میکنیم. همانطور که در سوال مطرح شده است معمولا پیشنهادهای مختلفی برای آببندی استخر ارائه میگردد.

استفاده از چسب آببند، چسب ضد آب، چسب بتن و برندهایی نظیر Z90 و چسب بتن SA12 F به همراه پودر سنگ و سیمان تا حتی استفاده از یک ملات سیمانی بدون هیچکدام از افزودنی های آببند همه پیشنهادهای مختلفی هستند که یک سازنده استخر با آن روبروست. البته در برخی موارد استفاده از ایزوگام و قیرگونی هم جهت آببندی و عایقکاری استخر به شما پیشنهاد میگردد. در مورد اخیر تجربه نشان داده است که استفاده از عایقهای رطوبتی پایه قیری نظیر ایزوگام و قیرگونی در سازه هایی نظیر استخر که سازه همیشه به صورت غرقابی و در تماس با آب میباشد، توصیه نمیگردد. چرا که سیستمهای پایه قیر در درازمدت در تماس با آب دچار افت چسبندگی شده و امکان طبله شدن عایق رطوبتی از زیرکار وجود دارد.
لذا بهترین روشی که تیم پشتیبانی فنی شرکت فرازپایه به شما پیشنهاد میدهد استفاده از عایق های رطوبتی پلیمری (که بعضا به نام آببند پلیمری و یا عایق نانو هم از آنها یاد میشود)، هست. از میان عایقهای پلیمری موجود در بازار عایق نانوپلیمری MCI یک عایق رطوبتی پلیمری  (آببندپلیمری) دوجزیی است که به عنوان یک عایق رطوبتی دانش بنیان جهت آببندی استخر و مخازن آب کاربرد دارد.

مشخصات آببند پلیمری MCI

ین عایق رطوبتی به صورت سرد اجرا بوده و با یک قلموی رنگرزی قابل اجرا بر روی انواع سطوح سیمانی و بتنی و یا حتی سطوح سنگی و گچی است. البته در مورد سازه ی سنگی ملاتی که در سوال به آن اشاره شده است توصیه میشود قبل از اجرای عایق رطوبتی MCI نسبت به اجرای یک آستر سیمانی بر روی کل بدنه اقدام شود تا سطح یکدست تری پس از اجرای عایق رطوبتی به دست آید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص عایق پلیمری MCI میتوانید به کاتالوگ این محصول مراجعه نمایید.

به گفتگو بپیوندید 6 دیدگاه

  • Oraldacich گفت:

    اطلاعات مناسبی در خصوص آببندی استخر و بهترین روشهای آببندی مخازن بتنی در اختیار قرار دادید و بسیار از شما سپاسگزارم.

  • Enalonieacich گفت:

    سلام
    آیا از محصولات آببندی شما در خارج از کشور هم استفاده شده است؟

    • farazpaye گفت:

      سلام
      عایق رطوبتی MCI و همچنین چسب بتن آببند MCP به کشورهای افغانستان و اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

    • farazpaye گفت:

      درود بر شما
      از محصولات آببندی شرکت فرازپایه البرز در پروژه های آببندی استخر و آببندی بام در کشورهای همسایه استفاده شده است.
      در حال حاضر در حال رایزنی برای صادرات عایق های رطوبتی از چمله عایق عایق رطوبتی MCI به کشور سنگاپور و اندونزی هستیم.

  • NormanAccix گفت:

    سلام بر شما
    میخواستم بدونم که آیا روش آببندی با استفاده از ملاتهای آببندی که با استفاده از چسبهای بتن تقویت میشوند برای استخرها جوابگو هست یا خیر؟

    • farazpaye گفت:

      درود بر شما
      معمولا با برای آببندی استخرها روشهایی نظیر استفاده از ملات آببند و یا چسب بتن را توصیه نمیکنیم. لذا بهتر است برای آببندی صد در صدی استخر از عایق پلیمری MCI استفاده نمایید.
      ارادت

نظر بدهید